Deze website maakt gebruik van Cookies Wij gebruiken cookies om uw surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies. Meer informatie Verbergen

8-weken training

Tijdens de achtweken training leer je basisvaardigheden om “uitdagingen van iedere dag” aan te gaan én “stress” te hanteren.

Volgende onderwerpen komen aan bod; 

  • leven op automatische piloot
  • zijn met aandacht
  • opmerkzaam zijn voor wat je denkt, voelt en ervaart
  • het zich niet laten leiden door alle gedachten in het hoofd
  • het leren kennen van grenzen
  • wat is stress
  • wat zijn stresssignalen en stressreacties
  • wat is mindful communiceren
  • oog krijgen voor en anders leren omgaan met jouw gedragspatronen zoals
    • geen neen durven zeggen,
    • steeds maar jouw eigen grenzen negeren,
    • denken dat je iets niet kan,
    • vermijden van bepaalde situaties of
    • steeds opkijken naar andere mensen
    • ...      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Internationaal wetenschappelijk onderzoek duidt de doeltreffendheid van deze training met volgende resultaten:

  •             een verbetering van de concentratie
  •             een toenemend positief beeld van jezelf, de omgeving
  •             een afname van stress
  •             het anders leren omgaan met stresserende gebeurtenissen
  •             een andere kijk op angst, verdriet, boosheid
  •             een afname van klachten als slapeloosheid en neerslachtige gevoelens

Het beoefenen van mindfulness is een training, het vraagt van de deelnemer een inspanning om te oefenen. Dit oefenen vergt tevens een zekere kracht, indien je in een acute fase verkeert (angststoornis, depressie), is mindfulness niet geschikt voor jou.